عماد پورشهریاری۴ آبان ۱۳۹۹

۷ روش برای افزایش آگاهی از برند (brand awarness) در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث افزایش آگاهی از برند و وفاداری مشتریان شوند. تحقیقات وب‌سایت Sprout Social در سال ۲۰۱۷ نشان داد که از هزار نفر مشتری، ۶۲ نفر ترجیح می‌دهند از برندی که در شبکه‌های اجتماعیان را دنبال می‌کنند خرید انجام دهند. علاوه بر این شرکت‌کنندگان در این تحقیق بیشتر تمایل داشتند بیش از خرید یک محصول، صفحه یا اکانت آن برند را در شبکه‌ای اجتماعی دنبال کنند.

رسانه‌های اجتماعی به برند شما کمک خواهند کرد که در ذهن مشتریان حضوری دائمی و پر رنگ داشته باشد و هرگاه مشتری قصد خریدی داشت، بلافاصله خود را به بهترین شکل نمایان کنند. مواردی که در ادامه خواهید خواند اصول کلی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش آگاهی مشتریان از برند شما است.

اشتراک‌گذاری

طرفداران و دنبال کنندگان خود را مجاب کنید که محتوای منتشر شده را بازنشر دهند. نحوه این اشتراک‌گذاری به پلتفرم مورد استفاده شما بستگی زیادی دارد. بازنشر توئیت های شما یا همان ریتوئیت و اشتراک‌گذاری عکس‌های شما می‌تواند آگاهی از برند را با سرعت بیشتری افزایش دهد و دنبال کننده‌های بیشتری به همراه داشته باشد.

رقابت و مسابقه

مردم عاشق پیروزی هستند و از حضور در هر رقابتی لذت می‌برند، حتی اگر به برنده جایزه‌ای هم تعلق نگیرد رقابت به خودی خود جذاب است. در شبکه‌های اجتماعی خود رقابت و مسابقه‌ای طراحی کنید. اگر بتوانید برای اشتراک‌گذاری مسابقه امتیازی قائل باشید، رسیدن به موفقیت چندان دور نخواهد بود.

محتوای با کیفیت

محتوای تازه و ارزشمند می‌تواند رابطه‌ای از روی اعتماد و اطمینان بین شما و مخاطبان آنلاینتان ایجاد کند. اگر محتوای تولیدی شما دارای اطلاعات ارزشمند و همچنین سودمندی باشد، برند شما در جایگاه برجسته‌تری قرار می‌گیرد. این همراهی مثبت در نهایت به ایجاد مشتریان وفادار کمک زیادی خواهد کرد.

مشارکت

بدون توجه به پلتفرم‌های مورد استفاده شما، به خاطر داشته باشید که اساس یک رسانه اجتماعی، اجتماعی بودن است. به همین دلیل باید برای دستیابی به مشتری وفادار با او تعامل داشته باشید، لایک ها، نظرات و به اشتراک‌گذاری مطالب شما از سوی آنها شکلی از همین تعامل و مشارکت است. همچنین در سوی دیگر می‌توانید با یک اظهارنظر دوستانه برای پست‌های آنها ارزش قائل شوید.

سؤال مطرح کردن

یکی از استراتژی‌های مشهور که در فروش‌های سنتی و آنلاین تأثیرگذار خواهد بود هنر سؤال پرسیدن است. آمارها نشان می‌دهند مطالبی که در آن سؤالی مطرح شده است ۱۰۰ درصد کامنت بیشتری نسبت به سایر پست‌ها دریافت می‌کنند. سؤال‌هایی انتخاب کنید که با برند و محتوای ارائه‌شده شما همخوانی داشته باشد، همیشه در نظر داشته باشید سؤالی بپرسید که مخاطب به پاسخ دادن علاقه نشان دهد.

نشان دادن به‌جای تعریف کردن

مزایای استفاده از محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین نشان بدهید. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی نحوه استفاده از محصولات، نتایج استفاده از آنها و ابراز خوشحالی مردم در استفاده از محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

ارائه پیشنهادهای ویژه

اجازه بدهید مشتریان، خود درباره محصول شما تصمیم بگیرند. می‌توانید با ارائه یک دوره کوتاه‌مدت رایگان یا تضمین بازگشت پول در صورت عدم رضایت، اطمینان آنها را جلب کنید. چنین مواردی می‌تواند میزان خطرپذیری خرید یک محصول را برای مشتری کاهش دهد. می‌توانید از امکانات شبکه‌های اجتماعی برای ارائه این پیشنهادهای ویژه استفاده کنید، برای مثال اعلام کنید منتشرکنندگان یک پست ویژه از این شرایط برخوردار خواهند شد، بدین شکل علاوه بر افزایش آگاهی از برند، قدم‌های نخستین را برای فروشی قابل‌توجه برداشته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *