روایت انیمیشن فرانسوی گرچه نسخه وفادارانهای است اما در روایت تفاوتهایی با کتاب اصلی دارد. شخصیت اصلی داستان این بار دختری است که باید با برنامهریزیهای سخت و دقیق خانوادهاش کنار بیاید. دختر ِ قصه که با مادرشِ زندگی میکند، در آزمون ورودی مدارس ویژه مردود میشود.
ایده در انیمیشن مینیون ها، شاید بهخوبی همتایان چند سال گذشتهاش نباشد، اما یک فیلم خانوادگی حیرتانگیز است، فیلمی با تک صحنههای بهشدت خندهدار، که طیف وسیعی از مخاطب خود را راضی نگاه میدارد.
کوه جادو دومین فیلم از سه گانه آنکا دامیان با عنوان داستانهای قهرمانی است، اولین فیلم این مجموعه، "کرولیک: راهی به بیرون" نام داشت. دوم اثر این انیماتور رومانیایی که مستندی جذاب از حضور وینکلر در افغانستان است، نسبت به اولین فیلم مجوعه، اثری جاهطلبانه به حساب میآید. تمام فیلم حول دیالوگهای جک با دخترش آنا است.
انتظار از آنومالسیای کافمن، آن هم فیلمی که خودش ساخته و نوشته، آن هم فیلمی که گویا در هیچ قالبی جز انیمیشن قابلیت اجرا را نداشته، فیلم گیشه نیست. فیلم منتقدان و اهالی جدی سینما است.
هتل ترانسیلوانیا موفقیت خودش را مدیون چند نام ویژه است، یکی تارتاکوفسکی، کارگردان فیلم، که بعد از 5 کارگردانِ ناکام، روی صندلی هدایت فیلم نشسته و در قسمت دوم هم حضور دارد. تارتاکوفسکی بعد از حضورش در پروژه شخصاً بسیاری از قسمتهای فیلمنامه را تغییر داد و شوخیهای مدنظر خود را در داستان قرار داد.
در انمیشن خانه ما با موجودات فضایی به نام "بوو" Boov آشنا میشویم، بوها قبیلهای هستند که از سیارهای به سیارهای از دست گورگ ها فرار میکنند. تا اینکه با رهبری کاپیتان اسمِک زمین برای زندگی انتخاب میکنند و آن را "خانه" مینامند!
««نفوذی»» آخرین ساخته برد فورمن، داستان به ظاهر تکراری یک عامل نفوذی در سیستم کارتلهای مواد مخدر امریکای مرکزی و لاتین است. کرانستون در اینجا در طرف "آدم خوبها" است و نقش پلیسِ نفوذی را بازی میکند. در اوایل دهه 80 میلادی، با اوج گیری تجارت پرسود کوکائین، دار و دسته اسکوبار برای دست یابی به یک بازار با ثبات چارهای جز صدور محصول خود به آمریکا ندارند. کیفیت صادرات کوکائین توسط اسکوبار به داخل مرزهای ایالات متحده به گونهای پیشرفت کرد که گفته میشود چیزی حدود 85 درصد کوکائین خرید و فروش شده در آمریکا در آن سالها از اجناس جناب اسکوبار بوده است.
با انتشار نسخههای نمایش خانگی انیمیشن تحسین شده Inside Out، تقریباً همه از کیفیت فراسینمایی این فیلم تعریف میکنند. فیلم گلدن گلاب و تقریباً تمام جوایز جشنوارههایی که در آن حضور داشته را دریافت کرده است. جوناس ولترزِ آلمانی خبرنگار نشریه تخصصی انیمیشن و اینترنتی Skwigly با پیت داکتر کارگردان و جوناس ریورا تهیه کننده فیلم درباره پشت صحنه، ایدهها و احساسات گفتگو کرده است.
پیش از خواب و پایان روز (انتهای اپیزود) اما غول ماجرا کمکم از خواب بیدار میشود، درست وقتی قرار است شخصیت اصلی به خواب برود. مرد پیش از خواب قرصی احتمالاً آرامبخش میخورد، ساعت سه صبح ساعت بیدارش میکند. دوش میگیرد و از خانه خارج میشود. باران شب و خیابانهای خلوت شهر، پیش از طلوع آفتاب دوباره او را به دیوارهای بلند محل کارش میرسانند. آنجا دیگر قرار نیست چیزی شبیه به همیشهی ما در انتظار «کارمند» داستان باشد.
«اگر باید پلک بزنید همین الان این را بکنید.» این کلمات آغازگر انیمیشن جدید استودیو لایکا، «کوبو و دو تار» (Kubo and the Two Strings) و مانند مقدمهای است بر یک حقه استادانه. همین طور هم میشود، وقتی قهرمان 11 ساله داستان از تماشاگران میخواهد به دقت به داستان توجه کنند در واقع آنها را برای یک جادوی تصویری 90 دقیقهای آماده میکند.
«عروسی رعنا» اولین فیلمی است که نفاق میان فلسطین و اسرائیل را به شیوهای نوین به نمایش میگذارد و تماشاگران را متحیر میسازد، زیرا این فیلم از سبکهای معمول دیگر فیلمها که در مورد شرایط زندگی در فلسطین میباشند استفاده نمیکند.
اگر فکر میکنید اقتباس غول بزرگ مهربانِ رولد دال برای استیون اسپیلبرگ کار سادهای بوده باید تجدیدنظر کنید. اسپیلبرگ غول بزرگ مهربان (بیافجی) را «اولین قصه پریان واقعی» خود و بزرگترین چالش فنی از زمان فیلم پارک ژوراسیک میداند.
سینما، تئاتر، ادبیات و همه هنرهای هفتگانه، ماجرای زندگی را روایت میکنند. برخی کمی بیشتر اغراق میکنند و رویکرد سهلوممتنعی درباره این پدیده جذاب دارند و برخی عالمانه به واقعیترین شکل ممکن، آن را روایت میکنند. «جهان با من برقص»، اولین فیلم سینمایی سروش صحت، جایی در میانه این دو مسیر است؛ هم با درشتنمایی با مهمترین پازلهای زندگی سروکله میزند، هم روایتش بهشدت واقعی است.