عماد پورشهریاری۴ آبان ۱۳۹۹

۹ روش برای غلبه بر الگوریتم جدید اینستاگرام

اگر با اکانت تجاری اخیراً در اینستاگرام حضور داشته‌اید، حتماً متوجه شده‌اید که پست‌های شما به‌اندازه گذشته لایک یا کامنت دریافت نمی‌کنند. پس از خرید اینستاگرام توسط فیس‌بوک، الگوریتم نمایش پست‌های این شبکه اجتماعی محبوب از ترتیب زمانی خارج شد. در آن زمان همین تغییر، بسیاری از مجموعه‌های تجاری را با نگرانی ریزش مخاطب روبه‌رو کرده بود.

حالا پس از چندین سال دوباره این الگوریتم تغییرات کلی پیدا کرده و نگرانی‌ها دوباره بازگشته‌اند. در الگوریتم جدید، اینستاگرام تأکید ویژه‌ای بر میزان احتمال نمایش پست‌ها به مخاطبین دارد. به این ترتیب که به نظر می‌رسد در یک ساعت اولیه انتشار محتوا بیشترین میزان مخاطب محتوای موردنظر را مشاهده کنند. هر اندازه مشارکت این افراد بیشتر شود، اینستاگرام را برای تعداد بیشتری در اولویت قرار می‌دهد، از طرفی هم افراد مشارکت‌کننده در محتواهای آتی سهم بازدید بیشتری خواهند داشت.

الگوریتم جدید تا اینجا نشان داده که برای کاربران عادی فضایی بهتر دارد و تجاری‌ها باید حسابی در انتشار خود دقت کنند، چرا که رقابت در این پلتفرم بیش از پیش برای آنها پیچیده شده است، به خصوص اینکه بخواهید از تبلیغات و پروموشن‌های خود نرم‌افزار استفاده نکنید. اما با ۹ روشی که در ادامه خواهید خواند می‌توانید این معضل نوظهور را به یک فرصت تبدیل کنید و میزان بازدیدهای خود را از هر زمانی بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید:  تبلیغات‌ و‌ هزینه‌ها‌ در ‌شبکه‌های‌اجتماعی (اینستاگرام، لینکدین، توئیتر)

یک عکاس یا طراح ویدئو استخدام کنید

کیفیت یکی از مهمترین ارکان کاربری اینستاگرام است. از عکاس خود بخواهید از عکس‌های روتین شبکه‌های اجتماعی حذر کند و سعی کند در محتوای عکاسی یا ویدئوی خود داستانی را برای مخاطب تعریف کند. ویدئو را فراموش نکنید، این اشکال بصری مخاطب بسیار بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت و می‌توانند مدت زمان حضور مخاطب روی صفحه شما را افزایش دهند.

عکاسی در اینستاگرام

به‌طور مستمر استوری منتشر کنید

یکی از روش‌های مقابله با کاهش مشارکت در پست‌های اینستاگرام، فعالیت در دیگر بسترهای این نرم‌افزار است. استوری یکی از این بسترها است. استوری های نظرسنجی هم می‌تواند مشارکت بالایی به همراه داشته باشد، هر اندازه بتوانید متعامل بیشتری در استوری ها برقرار کنید، می‌توانید امیدوار باشید که پست‌های شما هم بیشتر دیده شود.

از پخش زنده استفاده کنید

مانند پیشنهادی قبل قابلیت لایو اینستاگرام نیز می‌تواند باعث افزایش مشارکت دنبال کنندگان خواهد شد. اطلاع‌رسانی پخش لایو از طریق خود نرم‌افزار یک امکان بسیار ارزشمند برای بیشتر دیده شدن است.

پخش زنده اینستاگرام

از کپشن های تعاملی استفاده کنید

در کپشن های خود از مخاطب سؤالی بپرسید یا کاری را از او درخواست کنید، همه پست‌هایی که کامنت بیشتری دریافت کنند، بیشتر دیده خواهند شد.

درباره مزایای برند خود توضیح بدهید

آموزش مشتریان از کُندترین روش‌های ساخت برند است. با این حال می‌توانید با معرفی و نمایش اطلاعات محصول خود در اینستاگرام به کسب مشتریان وفادار امیدوار باشید.

بیشتر بخوانید:  مدیریت موفق شبکه‌های اجتماعی و ۷ مهارت ویژه

با اتفاقات روز همراه باشید

همراه شدن با روزهای تقویم و اتفاقات روز می‌تواند نمایشی از پویایی برند شما باشد. اما به خاطر داشته باشید که در الگوریتم جدید اینستاگرام هر اندازه مشارکت افراد بالاتر رود امکان نمایش به تعداد بیشتری فراهم خواهد شد. به همین دلیل امکان نمایش تبریک یک روز خاص پس از یک هفته هم برای مخاطب جدی شما وجود دارد.

زمان انتشار محتوا در اینستاگرام

مطالب خود را در زمان مناسب منتشر کنید

برای افزایش احتمال مشارکت افراد، زمان فعال بودن دنبال کننده‌های خود را به دقت رصد کنید. در الگوریتم جدید یک ساعت اول می‌تواند زمان کلیدی انتشار مطالب باشد. مخاطبان برخی برندها در ساعات اولیه شب فعالیت بیشتری دارند و برخی در ساعات میانی روز؛ این زمان‌ها با توجه به نوع محصول یا خدمات ارائه شده کاملاً متفاوت و متمایز است.

بازاریابی اینفلوئنسرها را فراموش نکنید

استفاده از اینفلوئنسرها در اینستاگرام در صورتی که به خوبی برنامه‌ریزی‌شده باشند می‌تواند باعث افزایش آگاهی از بند، فروش و مشتریان جدید شود. بهترین اینفلوئنسرها آن‌هایی هستند که بتوانند برند شما را به سبک و سیاق خود به مخاطب نمایش دهند. این‌گونه مشارکت‌ها می‌تواند باعث افزایش مشارکت و مخاطب صفحه شما خواهد شد.

هویت بصری خاص را به نمایش بگذارید

برای انتشار عکس‌ها و مطالب خود از یک سبک ویدئویی خاص پیروی کنید. توجه به هویت بصری برند در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام می‌تواند شما را از میان انبوه مطالب منتشر شده در این رسانه‌ها متمایز کند.

هویت بصری خاص

الگوریتم اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی ایران که مورداستفاده مجموعه‌های تجاری مختلفی نیز قرار گرفته است به‌طور مستمر در حال تغییر است. با رصد دقیق داده‌ها و بازخوردها می‌توانید خود را با به بهترین شکل ممکن با این شرایط تطبیق دهید.

منبع: Sproutsocial

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *