13 اسفند 1402

تکنیک‌ها بازاریابی دیجیتال

آخرین مطالب

دورکاری بهشت بازاریابی دیجیتال

دورکاری هرچند برای همه حرفه‌ها ممکن نیست اما برای شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال یا بخش‌های مرتبط با این حوزه یک چالش کاملاً قابل‌حل است. دورکاری چنان برای شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ دست‌یافتنی است که حتی پیش از قبضه شدن جهان توسط کرونا، شرکت‌هایی به نام ریموت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال راه دور فعال بودند.

در اهمیت بریف؛ مهربانی با هیولای دو سرِ مشتری ناراضی

بریف مشتری برای سفارش‌دهنده‌های مختلف کلیات یکسانی دارند اما ممکن است در جزئیات متفاوت باشند. برای نمونه بریف یک وب‌سایت با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی یا راه‌اندازی کمپین دیجیتال متفاوت خواهد بود. برای هرکدام از این موارد می‌توانید از گوگل کمک بگیرید و نمونه‌های مختلف و سؤالات متفاوت را ببینید. به‌تدریج و با توجه به نیازهای خود به بریف هایی خواهید رسید که دقیقاً مطابق با توانایی‌ها و نیازهای شما باشند.

اهمیت گرافیک در بازاریابی دیجیتال؛ گاهی همین لباس زیبا است

طراحی گرافیک فقط تصویر و خط و خطوط دیجیتالی نیستند. گرافیک همان محتوا است، ابزاری زیبا و کارآمد برای انتقال پیام‌ها و ایجاد ارتباط. بازاریابان دیجیتال به‌طور هدفمند از گرافیک برای رفع یک مشکل یا توضیح یک مسئله در موجزترین شکل خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این طرح‌های گرافیکی آگاهی از برند شما را تثبیت و افزایش می‌دهند. کارکرد طراحی گرافیک در بازاریابی دیجیتال چیست و چطور می‌توان بیشترین بهره را از این هنر کهن در این صنعت مدرن بُرد؟

ریتارگتینگ چیست و چطور مشتریان شما را افزایش می‌دهد؟

اگر کمی اهل پرسه زدن در وب‌سایت‌های فروشگاهی و خرید آنلاین باشید قطعاً با این پدیده آشنا شده‌اید که برخی از کالاهایی قصد خرید آن را داشته‌اید به‌دفعات در وب‌سایت‌های دیگر به شما نمایش داده می‌شوند. برای برخی این اتفاق حتی شکلی از جاسوسی به نظر می‌رسد اما نگران نباشید، شما هدف کمپین‌های هوشمند ریتارگتینگ، یکی از مؤثرین روش‌های بازاریابی دیجیتال، قرار گرفته‌اید.

تولید محتوای بهینه با دستور پخت پیتزا

درباره پادشاهی و ملکه بودن محتوا احتمالاً زیاد شنیده باشید. برای ماندگار شدن دنیای بازاریابی محتوایی و دیجیتال راهی هم جز تولید محتوا نیست. اما چطور می‌توانیم در مسابقه ماراتن تولید محتوا کم نیاوریم و پا به پای سایرین چیزی برای عرضه داشته باشیم؟ آن‌هم محتوای خوب و نه‌چندان گران‌قیمت. اگر تولیدمحتوا شبیه پیتزا درست کردن باشد به راحتی می‌توانیم محتوایی ارزشمند تولید کنیم.

محتوای کاربر محور؛ پادشاه واقعی محتواها + چند توصیه کاربردی

«محتوا پادشاه یا ملکه است» احتمالاً این جمله را زیاد شنیده باشید. اینکه با محتوا همه کار می‌توان کرد و چه شرکت‌هایی با توجه به همین جناب پادشاه به چه سودهایی که نرسیده‌اند. اما قرار نیست همیشه شما خودتان تولیدکننده محتوا باشید. ویژگی و خاصیت شبکه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال، تعاملی بودن آن‌ها است. گاهی باید تولید محتوا را به کاربران و مخاطبان خودتان بسپارید و از مزایای حیرت‌انگیز این پادشاه لذت ببرید. به این شکل از محتوا User-generated content (UGC)یا محتوای کاربر محور گفته می‌شود.

درباره ریلز (Reels)، قابلیت جدید و تیک تاکی اینستاگرام

ریلز به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای کوتاه به همراه صدا و موسیقی تولید کنند. دقیقاً شبیه آن چیزی که کاربران در تیک‌تاک انجام می‌دادند.

محتوای همیشه ‌سبز برای جذب مخاطب دائمی

گاهی برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی محتوا و در میان بمباران محتوایی باید گامی به عقب گذاشت و در کنار خبر داغی که منتشر می‌کنیم محتوایی تولید کنیم که همیشه مخاطب داشته باشد و کهنه نشود یا عبارتی محتوای همیشه سبز باشد. اما این محتوای سبزِ جذاب چیست و چطور می‌توانیم از آن در کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟

12 نکته در طراحی شخصیت یا کاراکتر

طراحی شخصیت می‌تواند یک قابلیت سهل و ممتنع برای شرکت‌های تجاری باشد. به خاطر وجود شخصیت‌های محبوب و متعددی که در فیلم‌های سینمایی و...

مدیریت موفق شبکه‌های اجتماعی و 7 مهارت ویژه

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی شاید زمانی به عنوان یک شغل مستقل محسوب نمی‌شد اما امروزه با حضور برندهای مختلف تجاری در رسانه‌های مجازی و...
پربازدیدها

سرآغاز در محتوا؛ در ستایش حلول جِن در آقای مَوِدت

شروع، سرآغاز، درآمد یا قلاب (Hook)، به هر نامی که خوانده شود تکنیکی است که باید به بهترین شکل در لحظات نخستینِ پس از ایجاد ارتباط میان مخاطب و محتوا توجه او را جلب کند. قلاب‌ها گرچه ممکن است متفاوت باشند اما یک شروع خوب و جذاب باید بتواند مخاطب را وارد یک موقعیت هیجان‌انگیز کند یا کنجکاوی او را تحریک کند. این موقعیت می‌تواند یک شرایط غیرمعمول باشد مانند همان کاری که بهرام صادقی در شروع داستان ملکوت می‌کند.

تولید محتوای بهینه با دستور پخت پیتزا

درباره پادشاهی و ملکه بودن محتوا احتمالاً زیاد شنیده باشید. برای ماندگار شدن دنیای بازاریابی محتوایی و دیجیتال راهی هم جز تولید محتوا نیست. اما چطور می‌توانیم در مسابقه ماراتن تولید محتوا کم نیاوریم و پا به پای سایرین چیزی برای عرضه داشته باشیم؟ آن‌هم محتوای خوب و نه‌چندان گران‌قیمت. اگر تولیدمحتوا شبیه پیتزا درست کردن باشد به راحتی می‌توانیم محتوایی ارزشمند تولید کنیم.

9 روش برای غلبه بر الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی ایران که مورداستفاده مجموعه‌های تجاری مختلفی نیز قرار گرفته است به‌طور مستمر در حال تغییر است. با رصد دقیق داده‌ها و بازخوردها می‌توانید خود را با به بهترین شکل ممکن با این شرایط تطبیق دهید.

4 نظریه‌ روانشناسی در خدمت بازاریابی محتوایی

هدف همه بازاریابی‌های محتوایی ایجاد توجه میان یک برند و مخاطبان آن است. بر اساس این توجه و سپس علاقه ایجادشده، رابطه‌ای شکل می‌گیرد که برای هر دو سوی ارتباط سودمند خواهد بود. اما این رابطه چطور ایجاد می‌شود و چرا افراد واکنش بهتری به محتوای برخی برندها نشان می‌دهند و برخی دیگر را کاملاً نادیده می‌گیرند؟ شناخت روانشناسی بازاریابی محتوایی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به این سؤال پاسخ دهد.

تفاوت‌های طراحی گرافیک و طراحی صفحات وب

اگر درباره تفاوت طراحی گرافیکی و طراحی صفحات وب...

7 مثال از بازاریابی محتوایی مبتدی و فاجعه‌آفرین

بازاریابی محتوایی روشی کارآزموده است که می‌تواند هر کسب‌وکاری را به سودهای بزرگ برساند. همین بازاریابی اما اگر دچار سهل‌انگاری شود یا بدون در نظر گرفتن اصول اولیه انجام شود ممکن است زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید مقدمات ورشکستی خود را فراهم کنید. این موارد را دقیق بخوانید، اگر فکر می‌کنید شما هم در حال تکرار هرکدام از این موارد هستید خیلی سریع آن را متوقف کنید و در صورت نیاز از یک کارشناس بازاریابی محتوایی کمک بگیرید.

3 نکته کاربردی مدریت زمان در دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از دیجیتال مارکترها با انبوهی از کارهای انجام داده نشده روبه‌رو هستند که انگار هیچ‌وقت قرار نیست به پایان برسند. تکنیک‌های مدیریت زمان گرچه برای همه افراد قابل پیاده‌سازی است اما دانش، مهارت و توانایی‌های دیجیتال مارکترها برخی از این روش‌ها را برجسته‌تر خواهد کرد.

وقتی بازاریابی با UX در تضاد است: دیجیتال مارکتینگ علیه تجربه کاربری؟!

واقعاً چرا حاضر نیستیم کمی به تجربه کاربری مخاطب احترام بگذاریم؟ شاید اگر کمی نگاه کلان‌تری به بازاریابی وجود داشته باشد مسیر سایر کسب‌وکارها همان شود که غول‌های این صنعت به کمک دانش UX طی کردند و پرچمشان امروز در قله نصب شده است.