اما واقعاً زنان مشتریان اصلی کسبوکارهای دیجیتال هستند؟ آیا ممکن است شرکتهای بزرگ دچار یک پارادیم ناصواب شده باشند و به این اندازه در تشخیص مشتری خود اشتباه کرده باشند؟ چقدر این ادعا بر اساس یک گمان تجربی است و آیا اطلاعاتی دراینباره منتشر شده است؟ و اینکه ما، بازاریابان دیجیتال چگونه باید از این ویژگیهای برای فروش بهتر استفاده کنیم؟
شما برای شروع یا تقویت دانش خود در این رشته آیندهدارِ دیجیتال مارکتینگ نیازمند آموزشِ مستمر هستید. گزینههای متنوعی هم خواهید داشت، میتوانید به صورت خودخوان اقدام کنید، بستههای آموزشی بخرید یا در دورهای ثبتنام کنید. اما چطور میتوان از میان این تعداد گزینه متنوع بهترین انتخاب را داشت.
در دنیای غیرقابلباوری که فضای مجازی محدود، بسته یا کم رونق باشد، کسبوکارهای خانگی، روستایی و کوچک، در میان نور تبلیغاتِ پورسانتی و عصبیکننده صداوسیما و بیلبوردهای شهری خیلی سریعتر کور خواهند شد. در مقابل یک فضای باز با قوانین حمایتکننده واقعی، توسعهدهنده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گروهی است که شاید عدالت اجتماعی برای آنها تاکنون به درستی اجرا نشده باشد.
اینکه شهری برای خودش یک واحد پولی مستقل داشته باشد از بحثهای کمتر شنیدهشده در مدیریت کلانِ شهری و محلی است. البته همین حالا هم (بر اساس نتایج گزارش منتشرشده در نشریه مقالات اقتصاد سیاسی) 3500 تا 4500 شهر در 50 کشور جهان پول ویژه خود را دارند. یعنی چیزی جز آن اسکناس مرسوم آن کشور!
در دوران دیجیتال، مردم خواستار سرعت در پاسخگویی و مشارکت حداکثری در شهر خود هستند. شبکههای اجتماعی این فرصت را فراهم میکنند تا با یک توییت یا یک پُست اینستاگرامی بهطور مستقیم با مدیر یا یک سازمان شهری ارتباط بگیرید، مشکل خود را مطرح کنید و در همانجا منتظر نتیجه باشید. زمانی ارتباط عالیترین مقام اجرایی یک شهر با شهروندان تنها ازطریق رسانههای جمعی مانند رادیو و تلویزیون امکانپذیر بود.
برای تعریف داده یا دیتا، استعارههای زیادی استفاده میشود. گاهی گفته میشود داده زغال سنگ جدید یا سوخت نوینی برای کسب و کارهای مدرن یا مثل روغن مار یک درمان جادویی است که میتواند هر سازمانی را وارد عصر تازهای کند. اما شاید داده بیش از هر چیزی شبیه شکلات باشد.
اینکه شهری برای خودش یک واحد پولی مستقل داشته باشد از بحثهای کمتر شنیدهشده در مدیریت کلانِ شهری و محلی است. البته همین حالا هم (بر اساس نتایج گزارش منتشرشده در نشریه مقالات اقتصاد سیاسی) 3500 تا 4500 شهر در 50 کشور جهان پول ویژه خود را دارند. یعنی چیزی جز آن اسکناس مرسوم آن کشور!
شما برای شروع یا تقویت دانش خود در این رشته آیندهدارِ دیجیتال مارکتینگ نیازمند آموزشِ مستمر هستید. گزینههای متنوعی هم خواهید داشت، میتوانید به صورت خودخوان اقدام کنید، بستههای آموزشی بخرید یا در دورهای ثبتنام کنید. اما چطور میتوان از میان این تعداد گزینه متنوع بهترین انتخاب را داشت.
در دوران دیجیتال، مردم خواستار سرعت در پاسخگویی و مشارکت حداکثری در شهر خود هستند. شبکههای اجتماعی این فرصت را فراهم میکنند تا با یک توییت یا یک پُست اینستاگرامی بهطور مستقیم با مدیر یا یک سازمان شهری ارتباط بگیرید، مشکل خود را مطرح کنید و در همانجا منتظر نتیجه باشید. زمانی ارتباط عالیترین مقام اجرایی یک شهر با شهروندان تنها ازطریق رسانههای جمعی مانند رادیو و تلویزیون امکانپذیر بود.
در دنیای غیرقابلباوری که فضای مجازی محدود، بسته یا کم رونق باشد، کسبوکارهای خانگی، روستایی و کوچک، در میان نور تبلیغاتِ پورسانتی و عصبیکننده صداوسیما و بیلبوردهای شهری خیلی سریعتر کور خواهند شد. در مقابل یک فضای باز با قوانین حمایتکننده واقعی، توسعهدهنده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گروهی است که شاید عدالت اجتماعی برای آنها تاکنون به درستی اجرا نشده باشد.