اینکه والمارت چطور توانست به رکود فروش 53 میلیارد دلاری در سال 2021 دست پیدا کند پیش از هر چیزی به لطف همهگیری کووید در جهان است اما این شرایط برای همه شرکتها یکسان است و بدون یک استراتژی کارآمد و دقیق رسیدن به چنین آمارهایی امکانپذیر نیست. استراتژی و برنامههای والمارت دقیقاً چه بود و چطور از سئو برای رسیدن به فروش استفاده کرد؟
اهالی دیجیتال مارکتینگ بهخصوص آنهایی که در حوزه محتوا فعالیت دارند در هر چیزی سوژه میبیند و محتوا. بین این همه سوژه تبِ پدیدهای مثل اسکویید گیمز را هم قطعا نمیتوان در نظر نگرفت. شاید بیش از سایر سریالها و فیلمها، هر اتفاقی که در داخل یا خارج از متن این داستان رخ میدهد یک کلاس آموزشی دیجیتال مارکتیگ باشد.
انتخابات ریاست جمهوری امریکا به پایان رسیده است. تبعاتش البته روزها یا حتی سالها ادامه خواهد شد و حواشی آن برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. بهجز آمریکا، سایر کشورها نیز تحت تأثیر این انتخابات هستند و کسبوکارها نیز دچار تغییراتی میشوند. علاوه بر این خود برگزاری انتخابات در این وسعت و در همه جوانب، برای مشاغل آموزههایی دارد.
ردبول برند خیلی باسابقهای نیست اما وقتی صحبت از استراتژی فروش و بازاریابی میشود، در میان خلاقترینها، از قدیمیها است. در حوزه بازاریابی محتوایی نیز ردبول سرآمد است و در گروه بنگاههای رسانهای بزرگ و درآمدزا قرار میگیرد. سودی که نه فروش نوشابه که از محتوا فروشی به دست میآید.
بازاریابی محتوایی لگو بر پایه خلاقیت است. همان چیزی که اصلاً فلسفه وجود اسباببازی را برای کودکان پشتیانی میکند. ایدههایی که بهاصطلاح کودکان 3 تا 99 ساله را سرگرم میکنند. لگو دیگر اسباببازیفروش نیست. ایده فروش است، چیزی که اصالتش قابل جعل و کپی نخواهد بود.
استراتژی تفکیکِ دقیق مخاطب در مرسدس بنز به مدیران بازاریابی دیجیتال این امکان را میدهد تا برای هر یک از محصولات، کمپینها یا گروهای مخاطب، میکرو وبسایتها یا شبکههای اجتماعی اختصاصی تولید کنند. نقش شبکههای اجتماعی نیز در این بین افزایش آگاهی از برند همین ریز وبسایتها است. علاوه بر این کمپینهای مختلفی با اختصاص هشتگ های خاص بر پایه محتوای کاربر محور در نظر گرفته شد تا مخاطبان را بهطور جدی درگیر محتوای منتشر شده کند.
شاید فیلم جری مگوایر (1996) با بازی تام کروز را دیده باشید. اما اگر هنوز تماشایش نکردهاید و در حوزه بازاریابی و به خصوص بازاریابی محتوایی فعال هستید جری مگوایر میتواند فیلم شماره یک شما باشد.
بازاریابی محتوا همیشه ماجرای مدیریت و تولید محتوا برای شرکتهای کوچک یا متوسط نیست. فرض کنید شما مالک یکی از بزرگترین شرکتهای نرمافزاری دنیا هستید، از نظر سرمایهگذاری هم هیچ مشکلی ندارید. مهمتر از همه اینها انحصار بازار خود را هم در اختیار دارید. در این شرایط برای بازاریابی محتوا چه پیشنهادهایی ارائه میکنید؟ چه ایدههای درخشانی برای نمایش عظمت خود دارید؟ برای اینکه ایدههای شما با واقعیت منطبق باشد بد نیست نگاهی به ادوبی (Adobe) غول نرمافزارهای طراحی بیندازیم.
اینکه والمارت چطور توانست به رکود فروش 53 میلیارد دلاری در سال 2021 دست پیدا کند پیش از هر چیزی به لطف همهگیری کووید در جهان است اما این شرایط برای همه شرکتها یکسان است و بدون یک استراتژی کارآمد و دقیق رسیدن به چنین آمارهایی امکانپذیر نیست. استراتژی و برنامههای والمارت دقیقاً چه بود و چطور از سئو برای رسیدن به فروش استفاده کرد؟
انتخابات ریاست جمهوری امریکا به پایان رسیده است. تبعاتش البته روزها یا حتی سالها ادامه خواهد شد و حواشی آن برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. بهجز آمریکا، سایر کشورها نیز تحت تأثیر این انتخابات هستند و کسبوکارها نیز دچار تغییراتی میشوند. علاوه بر این خود برگزاری انتخابات در این وسعت و در همه جوانب، برای مشاغل آموزههایی دارد.
بازاریابی محتوا همیشه ماجرای مدیریت و تولید محتوا برای شرکتهای کوچک یا متوسط نیست. فرض کنید شما مالک یکی از بزرگترین شرکتهای نرمافزاری دنیا هستید، از نظر سرمایهگذاری هم هیچ مشکلی ندارید. مهمتر از همه اینها انحصار بازار خود را هم در اختیار دارید. در این شرایط برای بازاریابی محتوا چه پیشنهادهایی ارائه میکنید؟ چه ایدههای درخشانی برای نمایش عظمت خود دارید؟ برای اینکه ایدههای شما با واقعیت منطبق باشد بد نیست نگاهی به ادوبی (Adobe) غول نرمافزارهای طراحی بیندازیم.
بازاریابی محتوایی لگو بر پایه خلاقیت است. همان چیزی که اصلاً فلسفه وجود اسباببازی را برای کودکان پشتیانی میکند. ایدههایی که بهاصطلاح کودکان 3 تا 99 ساله را سرگرم میکنند. لگو دیگر اسباببازیفروش نیست. ایده فروش است، چیزی که اصالتش قابل جعل و کپی نخواهد بود.
اهالی دیجیتال مارکتینگ بهخصوص آنهایی که در حوزه محتوا فعالیت دارند در هر چیزی سوژه میبیند و محتوا. بین این همه سوژه تبِ پدیدهای مثل اسکویید گیمز را هم قطعا نمیتوان در نظر نگرفت. شاید بیش از سایر سریالها و فیلمها، هر اتفاقی که در داخل یا خارج از متن این داستان رخ میدهد یک کلاس آموزشی دیجیتال مارکتیگ باشد.
ردبول برند خیلی باسابقهای نیست اما وقتی صحبت از استراتژی فروش و بازاریابی میشود، در میان خلاقترینها، از قدیمیها است. در حوزه بازاریابی محتوایی نیز ردبول سرآمد است و در گروه بنگاههای رسانهای بزرگ و درآمدزا قرار میگیرد. سودی که نه فروش نوشابه که از محتوا فروشی به دست میآید.
شاید فیلم جری مگوایر (1996) با بازی تام کروز را دیده باشید. اما اگر هنوز تماشایش نکردهاید و در حوزه بازاریابی و به خصوص بازاریابی محتوایی فعال هستید جری مگوایر میتواند فیلم شماره یک شما باشد.
استراتژی تفکیکِ دقیق مخاطب در مرسدس بنز به مدیران بازاریابی دیجیتال این امکان را میدهد تا برای هر یک از محصولات، کمپینها یا گروهای مخاطب، میکرو وبسایتها یا شبکههای اجتماعی اختصاصی تولید کنند. نقش شبکههای اجتماعی نیز در این بین افزایش آگاهی از برند همین ریز وبسایتها است. علاوه بر این کمپینهای مختلفی با اختصاص هشتگ های خاص بر پایه محتوای کاربر محور در نظر گرفته شد تا مخاطبان را بهطور جدی درگیر محتوای منتشر شده کند.