7 آذر 1401

6 افزونه کلیدی کروم برای بازاریابان دیجیتال + یک هشدار امنیتی

مطالب مرتبط

مغالطه در محتوا: وقتی پنجره‌ها پرواز می‌کنند

باور کنید همه ما عاشق این سفسطه‌ها هستیم. خودمان فرستنده و دریافت‌کننده بسیاری از آن‌ها هستیم و (در تبلیغات) ناخودآگاه دوست داریم با همین روش‌ها خطاب قرار بگیریم. اصلاً اگر از این تکنیک‌ها استفاده نکنیم مرتکب اشتباه ناکارآمدی خواهیم شد.

مدل فلایویل در بازاریابی چیست و چرا از قیف فروش کارآمدتر است؟

مدیران بازاریابی از مدل‌های مختلفی برای اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند که پیاده‌سازی مدل آیدا (AIDA) از محبوب‌ترین آن‌هاست. با این حال این مدل با همه مزایا و بازخورد قابل قبولی که دارد، در بسیاری از مراحلِ سفر مشتری قدیمی، فرسوده و ناکارآمد است. هاب اسپات برای رفع این مشکلات مدل جدیدتری را معرفی کرده به نام فلایویل (Flywheel) یا چرخ لنگر که در حقیقت نمونه پیشرفته‌تری از قیفِ فروش در بازاریابی است.

دیجیتال مارکتینگ در جهان متاورس چگونه خواهد بود؟

این روزها هرکجا در فضای مجازی یا حتی واقعی سر می‌چرخانید با یک واژه و مفهوم جدید روبه‌رو می‌شوید: «متاورس». همه از آینده‌ای کمی ترسناک و ناشناخته صحبت می‌کنند که در آن همه‌چیز مجازی است. در این دنیای احتمالی جایگاه دیجیتال مارکتینگ چیست و چطور متاورس این حوزه را تغییر خواهد داد؟ این فضا چه تغییری در مخاطب ایجاد خواهد کرد و برندها چطور در آن حضور خواهند داشت.

نگاهی به استراتژی سئویی والمارت و فروش آنلاینی 53 میلیارد دلاری در سال 2020

اینکه والمارت چطور توانست به رکود فروش 53 میلیارد دلاری در سال 2021 دست پیدا کند پیش از هر چیزی به لطف همه‌گیری کووید در جهان است اما این شرایط برای همه شرکت‌ها یکسان است و بدون یک استراتژی کارآمد و دقیق رسیدن به چنین آمارهایی امکان‌پذیر نیست. استراتژی و برنامه‌های والمارت دقیقاً چه بود و چطور از سئو برای رسیدن به فروش استفاده کرد؟

نیروی انسانی درون‌سازمانی یا برون‌سپاری به فریلنسرها؟ کدام یک بهتر است؟

اگر کسب‌وکار شما به شکلی است که به‌صورت لحظه‌ای به یک محتوا یا تغییر کدهای وب‌سایت خود نیاز دارید، برون‌سپاری کردن کارها اصلاً انتخاب خوبی نیست. به‌خصوص اگر با فریلنسرهای حرفه‌ای کار کنید باید از قبل از بدانید که همیشه به آن‌ها دسترسی ندارید.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

هر تخصصی بدون استفاده از ابزار ناکارآمد و پیچیده است، نمونه‌اش دندانپزشکی. اگر ترس شدید از دندانپزشکی یا دنتوفوبیا داشته باشید و برای رفع آن به روانشناس مراجعه کنید به شما گوشزد خواهد شد که دندانپزشکی علم استفاده از ابزار است تا پزشکی.

سایر کسب‌وکارها هم به ابزار مناسب وابسته هستند، شغل‌هایی مثل خلبانی، هواشناسی، مهندسی معدن و البته بازاریابی دیجیتال به‌شدت به ابزار نیاز دارند. یکی از ابزارهای مهم برای ما بازاریابان دیجیتال افزونه‌های مرورگر کروم است. در این یادداشت با 6 افزونه مهم و کاربردی برای بازاریابان دیجیتال آشنا خواهیم شد.

  1. Similarweb

جایگاه وب‌سایت شما و رقبا یکی از مهم‌ترین معیارهای بازاریابی دیجیتال است. مشهورترین مرجع برای تعیین این جایگاه و رتبه وب‌سایت Alexa است. با این حال الکسا که در مالکیت غول فناوری، آمازون است، آمار نادرست کم ارائه نمی‌دهد. کارشناسان سئو به‌خوبی می‌دانند که آمارهای الکسا را می‌توان به‌راحتی جابه‌جا کرد یا با پرداخت مبلغی پول جایگاه خود را ارتقا داد.

Similarweb

مهم‌ترین رقیب الکسا SimilarWeb است. ابزاری قدرتمندتر و بسیار دقیق‌تر از الکسا. برای اینکه این دو ابزار را با هم مقایسه کنید می‌توانید اطلاعات گوگل آنالکتیک وب‌سایت خود را با آن‌ها مقایسه کنید. برای نمونه آمارهای وب‌سایت شهرآرانیوز با آمارهای سیمیلاروب همخوانی بیشتری دارد. شهرآرانیوز در الکسا جزو 500 سایت برتر ایران است در سیمیلاروب رتبه‌ای زیر 200 دارد.

  1. Pocket

وقتی مطلبی در فضای مجازی می‌بینید که دوست دارید در آینده دوباره به سراغش بروید آن را در جیبتان (پاکِت) بگذارید. این ارزشی است که وب‌سایت پاکت ارائه می‌دهد. با اضافه کردن این افزونه به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید از هر مطلبی که در لحظه فرصت خواندن آن را ندارید را ذخیره کنید.

Pocket

البته مرورگر کروم ابزارهایی برای این کار فراهم کرده اما پاکِت راهکار به‌شدت قدرتمندتری است، به‌ویژه اینکه در همه وسایل الکترونیک شما همسان‌سازی می‌شود. اگر از این افزونه استفاده کردید حتماً یک نظام برچسب‌گذاری هم برای خود تعریف کنید تا بعداً بتوانید خیلی سریع آن‌ها را پیدا کنید.

  1. Keywords Everywhere

این ابزار باز هم به‌طور تخصصی برای کارشناسان سئو و مدیران بازاریابی محتوایی کاربرد دارد. با اضافه کردن این ابزار به کروم خود هر چیزی که گوگل می‌کنید برای شما تحلیل می‌شود.

Keywords Everywhere

هر عبارتی که جست‌وجو کنید، Keywords Everywhere عبارت‌های جست‌وجو شده مشابه را هم نمایش می‌دهد که البته تفاوت چندانی با پیشنهادهایی گوگل ندارد. نکته کاربردی اطلاعاتی است که این ابزار در همان فهرست نتایج گوگل در اختیار ما قرار می‌دهد. اطلاعاتی مانند اعتبار دامنه، اسپم اسکور، تعداد بک لینک‌ها و موارد مشابه. مواردی مثل‌ترند عبارت گوگل شده در طول سال‌ها هم از دیگر امکانات این افزونه است.

  1. Awesome Screenshot

ذخیره کردن بخش یا تمام آن چیزی که در صفحه نمایشگر خود می‌بینید یک اتفاق روزانه و پرتکرار برای بازاریابان دیجیتال است. ابزارهای مختلفی هم برای این کار وجود دارد که حتی به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز شما قرار گرفته.

Awesome Screenshot

اما ذخیره کردن یک صفحه کامل یا ضبط ویدئویی از مرورگر خود کاری است که Awesome Screenshot می‌تواند با بالاترین کیفیت انجام دهد.

امکانات افزونه در زمینه عکس کاملاً ایده آل است اما در ضبط ویدئو در نسخه‌های رایگان با محدودیتی 5 دقیقه‌ای روبه‌رو خواهید شد.

  1. Windows Resizer

تغییر سایز مرورگر دلایل مختلفی دارد، از همه مهم‌تر زمانی است که قرار است ریسپانسیو بودن یک وب‌سایت را در سایزهای مختلف را بررسی کنید. این افزونه همان‌طور که از نامش پیداست همین کار را انجام می‌دهد. کاربرد دوم این افزونه در مواقعی است که می‌خواهید یک ویدئو از روی مرورگر خود بسازید.

مثلاً قصد دارید ویدئوهای آموزشی در یک سایز خاص تعریف کنید. این افزونه این امکان را به شما می‌دهد تا مرورگر خود را به سایز دلخواه تغییر دهید و بعد از روی آن ضبط را انجام دهید.

این قابلیت‌ها در ابزارها و روش‌های مختلفی وجود دارد اما آن چیزی که Windows Resizer را متفاوت می‌کند سادگی و هدایت‌پذیری این افزونه است.

 

  1. One Click Extensions Manager

تعداد افزونه‌های هر کاربرد به‌تناسب فعالیت‌هایش منحصر به خود او خواهد بود. این افزونه‌ها ممکن است گاهی به‌اندازه‌ای زیاد و متنوع شوند که برای مدیریت و حتی پیدا کردن آن‌ها به افزونه متفاوتی نیاز خواهید داشت.

از طرفی اگر بخواهید همه افزونه‌های کاربردی خود را در کروم خود نمایش دهید یک آشفتگی بصری نامطلوب برای خود ایجاد کرده‌اید. One Click Extensions Manager وظیفه‌اش مدیریت افزونه‌ها در یک افزونه واحد است.

افزونه بیشتر، خطرپذیری بیشتر

ما به ابزارها نیاز داریم، افزونه‌ها هم ابزارهای کاربردی هستند. اما همین افزونه‌های کم‌حجم و ساده می‌توانند اطلاعات را ما سرقت کنند. به‌خصوص اینکه هر اتفاقی در مرورگر شما رخ می‌دهد ممکن است توسط یک افزونه رصد و ذخیره شود.

به همین دلیل کارشناس‌های امنیت پیشنهاد می‌کنند تا جای امکان تعداد افزونه‌ها را کم کنید. علاوه بر این به دقت به دسترسی‌هایی که از شما گرفته می‌شود توجه کنید. همچنین از افزونه‌هایی که نام نشان خاصی ندارند یا تعداد کاربران کمی دارند هم استفاده نکنید. از همه مهم‌تر، اگر کروم هشدار امنیتی در هنگام نصب افزونه مطرح می‌کند حتماً آن را جدی بگیرید.


این مطلب پیش‌تر در ویژه‌نامه لینک روزنامه شهرآرا منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

spot_img