عماد پورشهریاری۴ آبان ۱۳۹۹

۱۲ نکته در طراحی شخصیت یا کاراکتر

طراحی شخصیت می‌تواند یک قابلیت سهل و ممتنع برای شرکت‌های تجاری باشد. به خاطر وجود شخصیت‌های محبوب و متعددی که در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی دیده‌ایم ممکن است این احساس به وجود بیاید که استفاده از این شخصیت‌ها بسیار آسان است اما این سادگی در ساعت‌ها نفر کار سخت و حرفه‌ای نهفته است.

نکات متعددی برای طراحی شخصیت جهت استفاده در تبلیغات باید مدنظر قرار بگیرند تا نتیجه کار مانند شخصیت‌هایی نظیر میکی موس و سیمپسون‌ها ساده و جذاب شوند. در اینجا با برخی از این نکات بیشتر آشنا خواهید شد:

12 نکته در طراحی شخصیت یا کاراکتر

۱٫ مخاطب شخصیت را مشخص کنید

برای مثال طراحی شخصیت برای مخاطب کودک و نوجوان باید بر اساس اشکال هندسی ساده و رنگ‌های روشن باشد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت‌های طراحی گرافیک و طراحی صفحات وب

۲٫ محل حضور کاراکتر باید تعیین شود

شخصیت طراحی‌شده قرار است در چه رسانه‌ای به نمایش گذاشته شود؟ برای مثال اگر رسانه هدف گوشی‌های تلفن همراه هستند باید از جزئیات غیرضروری اجتناب کرد.

۳٫ شخصیت‌های مشابه را بررسی کنید

بررسی دقیق دلایل موفقیت یا عدم موفقیت شخصیت‌های طراحی‌شده‌ی سایر مجموعه‌ها می‌تواند در یک طرح جدید بسیار مؤثر باشد. خوشبختانه ابزارهای جست‌وجو در این زمینه متعدد هستند، این شخصیت‌ها را می‌توان در تبلیغات تلویزیونی، بسته‌بندی مواد خوراکی، فروشگاه‌های خرید و مانند آن مشاهده کرد. نمونه‌های مشابه را بیابید و درباره نتیجه آنها مطالعه کنید.

 

۴٫ تلاش کنید شخصیت شما متمایز باشد

اگر تصمیم گرفته‌اید که شخصیت شما میمون، روبات یا یک هیولا باشد، بهتر است بدانید که نمونه‌های مشابه شخصیت شما به صدها مورد خواهد رسید. در صورت شباهت شخصیت شما و هر یک از آن‌ها، مخاطب به سرعت رأی به عدم اصالت محصولات شما خواهد داد.

۵٫ به معنای خطوط توجه کنید

خطوط در طراحی می‌توانند معانی متفاوتی داشته باشند. خطوط شکسته، نازک و یا ضخیم می‌توانند جذابیت، جدیت و یا هوشمندی شخصیت شما را نشان دهند.

۶٫ اغراق را فراموش نکنید

اغراق می‌تواند مخاطب را به سرعت به هدف نهایی طراحی هدایت کرد. اگر شخصیت شما قدرتمند است از بازوهای ۵ برابر اندازه واقعی برای آن استفاده کنید.

12 نکته در طراحی شخصیت یا کاراکتر

۷٫ در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید

رنگ‌ها هویت شخصیت را تعیین می‌کنند. رنگ‌های روشن نشان‌دهنده خلوص، معصومیت و خوبی هستند و رنگ‌های تیره مانند سیاه و بنفش نوعی بدی را به مخاطب القا می‌کنند. در مثالی دیگر کتاب‌های مصور اغلب از رنگ‌های قرمز، زرد و آبی برای نمایش ویژگی‌های قهرمانان خود استفاده می‌کنند.

۸٫ به شخصیت‌های خود ابزار و وسایل اضافه کنید

لباس و وسایل می‌تواند گذشته و درونیات شخصیت را نمایش می‌دهد. وسایل اضافی نیز ابعاد شخصیتی را متعدد و عمیق‌تر می‌کنند، برای مثال نمایش یک خرس با یک کلاه ایمنی می‌تواند نمادی از مراقبت و بازیگوشی این شخصیت باشد.

بیشتر بخوانید:  تفاوت‌های طراحی گرافیک و طراحی صفحات وب

۹٫ برای شخصیت خود هدف و رؤیا تعیین کنید

این اهداف را از پیش روی کاغذ بیاورید و در تمام طول طراحی به آن فکر کنید. چنین چارچوب‌هایی شاید در هیچ‌یک از مراحل طراحی به وضوح نمایش داده نشود اما می‌تواند در داستان‌پردازی‌های شخصیت و افزایش محبوبیت آن در درازمدت تأثیرگذار باشند.

۱۰٫ غیرمنطقی باشید

همه گرگ‌ها دو چشم دارند و پرنده‌ها به‌جای دست از بال استفاده می‌کنند. این قواعد را بشکنید و خلاق باشید. شاید یک گرگ شش پا مفهوم محصول شما را بهتر منتقل کند یا اصلاً موجودی انتزاعی بتواند بهترین نماینده برند مجموعه باشد.

12 نکته در طراحی شخصیت یا کاراکتر

۱۱٫ شخصیت باید انعطاف‌پذیر باشد

شخصیتی که نتواند در محیط خود حرکت داشته باشد و صرفاً شخصیتی گرافیکی روی کاغذ باقی بماند، هرگز نمی‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. بهترین شخصیتی که در ذهن دارید را بدون حرکت تصور کنید، آیا علاقه‌تان به شخصیت تغییر نکرد؟ دوبعدی و سه‌بعدی بودن شخصیت نیز در این انعطاف‌پذیری نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

۱۲٫ برای شخصیت محیط پیرامونی ایجاد کنید

هر شخصیتی باید داستان و ماجرایی داشته باشد، از پیش تعیین کنید که این شخصیت در چه محیطی زندگی می‌کند؟ آیا اطرافیانی دارد؟ از نظر زمانی در چه دوره‌ای حضور دارد؟ این محیط چه تأثیری در انتقال پیام آگهی بر مخاطب خواهد داشت؟

در نهایت و به طور خلاصه اینکه در طول فرایند طراحی از ایده تا پیاده‌سازی، در ذهن داشته باشید که مخلوق شما قرار است روح داشته باشد و مانند سایر موجودات زنده‌ی واقعی و یا حتی تخیلی، در جهان پیرامون خود زندگی کند. می‌توانید این‌طور تصور کنید که این شخصیت قرار است در کنار خودشما زندگی کند، تأثیر او بر شما، با توجه به اهداف و مخاطب آگهی، چگونه خواهد بود؟


این مطلب به سفارش شرکت تبلیغاتی اوج نیلی ترجمه شده است.

منبع:  Creative Bloq

مطالب بیشتر:

شناخت پرسونای مخاطب و روایت در بازاریابی محتوا + مثال کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *